Andrea Vaňková MailerLite free plan Classic specialistka na e-mailing a technické nastavení online podnikání, certifikovaná virtuální asistentka

MalerLite Classic ve free verzi končí. A co dál?

Ano, je to tak. Od 1. února 2024 přestane MaillerLite podporovat free účty ve verzi Classic.

Co to pro nás znamená?

  • Verzi Classic bude možné nadále používat jen pokud přejdete na placený tarif.
  • Free účet bude dostupný pouze v nové verzi MailerLite, kam je třeba přejít (přemigrovat stávající účet z ML Classic) před 1. únorem 2024.

Máte v MailerLite účet, za který nic neplatíte?

Vaše odpověď je ano? Čtěte dál. 😉

Stále netušíte, zda se vás to týká?

Přihlaste se do administrace účtu. Vidíte zelené menu:

  1. Nahoře? – Máte ML Classic.
  2. V levém postranním bílém sloupci? – Máte již nový MailerLite a nemusíte nic řešit!!!

UPOZORNĚNÍ: Máte placený tarif MailerLite Classic? Pro vás se nic nemění. Jen je třeba mít na paměti, že tato verze se již nadále nevyvíjí. A je možné, že dřív nebo později bude na novou verzi potřeba stejně přejít.

Chcete zůstat u MailerLite Classic?

V tom případě je potřeba upgradovat svůj účet do 1. únorem 2024 na placenou verzi. Poté nadále můžete zůstat pracovat v prostředí, ve kterém jste zvyklý a nemusíte nic řešit. Jen pozor, že přechodem na placený tarif se stáváte IO (identifikovanou osobou) a vezměte v potaz i bod shora Upozornění.

Co se stane, pokud nepřejdete do 1. února 2024 na placený tarif ML Classic nebo nepřemigrujete svůj účet do nového MailerLite?

👉 Váš účet bude deaktivován a následně smazán.

Jaké jsou tedy možnosti?

  1. Ponecháte si ML Classic a upgradujete svůj účet na placený tarif.
  2. Přemigrujete svůj stávající účet do nové verze a nadále budete využívat free verzi.
  3. Přejdete rovnou na placený tarif nové verze ML, kde můžete přizvat do svého účtu dalšího spolupracovníka, upravit si odhlašovací stránku do češtiny, využívat pomoc AI, pokročilé automatizace apod.
  4. Přemigrujete svůj účet k jinému mailingovému nástroji. (Důvody mohou být různé – nechcete se stát IO, nevyhovuje vám uživatelské prostředí nové verze…)

Jak postupovat?

 Vybrali jste bod:

  1. Pak nezapomeňte přejít na placený tarif do 1. února 2024.
  2. Návod, jak přemigrovat účet najdete ZDE.
  3. Nezapomeňte deaktivovat svůj placený tarif v ML Classic, který nebude přechodem na placenou verzi nového ML automaticky zrušen. Vyhnete se tak zbytečnému dvojímu fakturování. Jak upravit svůj plán najdete ZDE.
  4. Zde je ke zvážení, jaký náhradní nástroj vybrat. Nejpoužívanější systémy v prostředí online podnikání jsou český Ecomail a SmartEmailing.
  5. Ecomail je do 200 kontaktů zdarma. Na výběr máte tarifový (pro častou a pravidelnou rozesílku a používání mailingu) a kreditový (nepravidelné rozesílky s neomezeným počtem kontaktů) účet. Z placených tarifů je potom na výběr základní Profi a pokročilý Marketer+ (vhodný zejména pro e-shopy a pro ty, kdo chtějí používat pokročilé automatizace).
  6. SmartEmailing má zkušební verzi na 14 dní zdarma. Poté nabízí tarif Standard pro podnikatele, malé a střední firmy nebo Pro vhodný pro větší firmy, agentury nebo mediální domy.
  7. U obou se ceny odvíjí podle počtu kontaktů v databázi.
  8. ML – placených 1000 kontaktů – cca 300 Kč měsíčně při roční platbě a asi 330 měsíčně při platbě měsíční.
  9. Ecomail – 500 – 2 tis. kontaktů je cena 300 Kč měsíčně při roční platbě nebo 400 měs. při měs. platbě bez DPH u tarifu Profi.
  10. SE – do 1000 kontaktů 300 Kč měs. a roční platba výhodnější, do 2 tis. kontaktů 600 Kč měs. ceny bez DPH.

Na co si dát pozor při migraci účtu z ML Classic do nové verze 👉

Co se automaticky přemigruje?

  1. Nastavení účtu – údaje o společnosti a výchozí nastavení
  2. Kontakty
  3. Nahrané soubory
  4. Šablony (Pokud byste měli některé vytvořené ve starší verzi editoru, může se stát, že se nepřemigrují.)
  5. Formuláře (Jako u šablon, formuláře vytvořené ve starší verzi editoru se nepřemigrují.) – pozor – na webu je třeba vyměnit kódy formulářů z nového prostředí ML, jinak by kontakty padaly do verze Classic. Také je třeba si znovu nastavit DOI (double opt in).
  6. Automatizace (Jako shora vytvořené ve starší verzi editoru se nepřenesou.) – pozor – nejdříve je třeba udělat migraci šablon a následně až migraci automatizací!
  7. Landing pages (Vytvořené ve starší verzi editoru se nepřenesou.)
  8. Webové stránky (Vytvořené ve starší verzi editoru se nepřenesou.)

Co se Nepřemigruje?

  1. Nastavení DNS záznamů – je třeba je aktualizovat a zadat nové parametry CNAME a TXT záznamů u vašeho hostingu dle nového MailerLite.
  2. Vlastní domény a jejich nastavení DNS – najdete v Account settings – Sites – kliknutím na tlačítko Manage DNS aktualizujte záznamy a upravte na hostingu.
  3. Nastavení DOI (double opt in) u jednotlivých formulářů. Je třeba si to nastavit celé znovu.
  4. Nový ML umožňuje pouze jednoho uživatele účtu. Pokud jste ve verzi Classic měli více uživatelů účtu, nyní toto lze nastavit pouze v placené verzi nového ML.
  5. Integrace s ostatními systémy jako např. SimpleShop, Fapi, WordPress – nejsou automaticky přeneseny a musí se vygenerovat nový API klíč a provést znovu propojení s externími systémy.
  6. Kampaně (hromadná rozesílka) – přemigrují se pouze ty uložené v šablonách, nikoliv kampaně Odeslané nebo v Konceptech
  7. Promotional forms lze přemigrovat pouze v placeném plánu nového ML Advanced.
  8. Historie a aktivita v automatizacích
  9. Historie kontaktů

Názorný návod, jak na migraci přímo od MailerLite najdete ZDE.

Zdroj: MailerLite.com

Nevíte si rady? Nechcete se do toho vůbec pouštět?

👉 Napište mi a já vše zařídím za vás. Společně najdeme to nejlepší řešení.

Zajímá vás, co vše umí nový MailerLite?

Přečtěte si tento článek.